Mutta tässä luomun osuudessa ei varmasti ole koko kansantalouden kohtalosta kyse. Esitämmekö vetoa nykyiselle ministerille Jari Koskiselle siitä, mikä on luomun osuus hänen hallituskautensa lopussa?
Joku vedonlyönti, joka on
suhteessa tuloihin?Päivän pallkka (
nyt, verokalenterin mukaan)?
Vedonlyöntiin haastettavat.Ykkösryhmä:
Jorma Ollilla
Tarja CronbergNänä kovenmman mukaan, koska itse ovat sen "maalanneet". Eli 2 prosenttiyksikön kasvu luomulle vuodessa. Eli hallituskauden lopussa syödään Suomessa n.
9% luomua.Seuraavaan ryhmään sitten tämä S-ryhmän
Ilkka Alarotu. Saa antaa oman arvionsa siitä, mikä on luomun kysyntä v. 2015.
Samoin ministeri
Jari Koskinen. (Vai armahdammeko ... eihän hän enää voi asiassa valita ...?)
Joku "toleranssi" täytyy olla, mutta yhdistyksemme - jaa-a, sääntömme eivät taida sallia yhdistykselle vedonlyöntiä - eli siis
minun ennustukseni on, että v. 2015 luomua myydään Suomessa edelleen se noin 1% kaikesta.
Olisiko hyvä "toleranssi" 0,5 prosenttia. On se. Tai ei sitä edes tarvita, lähinnä oikeata prosenttia ollut voittaa vedon. Ja kuittaa v. 2011 syyskuun
päiväpalkan kaikilta niiltä hävinneiltä, jotka ovat uskaltaneet vedonlyöntiin osallistua. Tai kakkki minua vastaan, se on OK (vaikka siiis voin hävitä neljästi).
El tässä
julkinen vedonlyöntiehdotus näillä säännöillä asianomaisille.
Entäpä ne, jotka eivät vedonlyöntiin tule mukaan? Mitä heille? No, katsotaan rauhallisesti. Nyt julkaisen tämän vedonlyöntini tässä, sitten postitan ehdotukseni asianomaisille. Luonnollisesti vetoa ei ole kenenkään pakko lyödä.
(Täytyypä sitten - jos sattuu tässä saamaan voittoja - muistaa asia kertoa säntillisesti
verottajalle! Ei, luultavasti ei mene veroa, jos lahjoitan voittoni
yleishyödylliselle yhdistykselle. Minulla on
yksi jo mielessä ..

)
PS. klo 18:50: Lähetin haasteen Hesarrin yleisönosastoon. Elleivät siellä julkaise, lähetän heille henkilökohtaiset sähköpostit.