Kun MMM taas kehottaa Suomen luonnon päivänä 27.8.2016 vierailemaan luomutiloilla ...
Suomen luonnon päivä kalakohteissa ja luomutiloilla
... niin tietysti kysyimme myös, miksei kyseistä
MMM:n uutista/ilmoitusta saa kommentoida?
Siellä näyttää olevan
toinenkin biodynaaminen tila. (Johon asiaan
juuri toisaalla
kiinnitimme huomiota. Nyt tuo Sipoo on tuossa aika lähellä. Yritänpä haastaa MMM:n vastaavan virkamiehen keskustelemaan tuosta biodynamiikasta erikseen ja luomusta yleensä, vaikka sinne paikalle! Sen
luonnon näkökulmasta.
Voisiko sinne saada paikalle myös jotain tällaisia asiaa
puolittain, mutta ei kokonaan symppaavia,
erilaisia, näitä. Joiden sitten sitä kautta olisi tavallaan tultava "ulos kaapista"? (Minulla itselläni on kyllä tässä aika kynnys, kun en ole oikein spontaani esiintyjä ... eli helposti jään jotenkin, no, siihen kaappiin!)
Tietysti, ensi alkuun, riittää, että kysymme tuosta Majvikin tilasta, täällä, paljonko se todella
tuottaa. Per hehtaari, tietysti. Tuossahan annettiin luvut:
Tila levittäytyy yhteensä 60 hehtaarin alueelle Sipoon Itäsalmessa. Peltoa tästä alasta on 20 ha ja metsää 30 ha. Loppu pinta-ala käsittää rakennukset ja piha-alueet ja puutarhat.
Eikö jopa MMM - jos se tällä tavalla on ottanut ko. tilan "ohjelmaansa" - olisi velvollinen nämä luvut meille ilmoittamaan (kun ne ovat jotain kautta kuitenkin sen tiedossa)? Ehkei juridisesti, mutta ainakin moraalisesti?
PS. 19.20: No, itse asiassa tällainen tiedustelu sitten lähtikin äsken, yhdyshenkilönä mainitulle viestintäjohtajalle. (Olkoon nyt vähintään seuraava vaihe se,
ennenkuin me Sipoon pelloilla asiasta julkisesti, yleisön edessä kiistelemme.
Kun olen niin p-un ujo, loppujen lopuksi.
)