Tuottava maa turvattu luonto ry - tervetuloa!
http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/maatalous/munataksiyritt%C3%A4j%C3%A4-p%C3%A4%C3%A4tti-irtautua-tukirumbasta-1.138598Tämä taisi unohtua linkittelijöiltä. Selvä viesti, tukijärjestelmä ei enää palvele aktiivituottajaa, jonka liikeideana oikeasti on ruuan tuotanto. Rahat ohjataan hömppään ja luomuun, siis kaikkeen muuhun kuin ruuan hinnan alentamiseen. Mitäs teemme, jos tämä tieto kulkeutuu suuren yleisön tietoisuuteen?
Lapin järvikalastajana tuotan Euroopan puhtainta elintarviketta. Puhtaampaa kuin luomu.
Kuluttajien kannattaa homeopaattisia hoitoaineita ostaessaan tarkistaa, että raaka-aineet ovat luomua ja tuotantoprosessi on ollut hiilineutraali ja ympäristöystävällinen.
Järkytyin, kun olin Katariina Sourin kanssa samoissa bileissä, ja Kata sanoi minulle, ettei sillä ole mitään väliä, onko viini vegaanista.
Koska luomuruoassa ei ole geneettisesti muunneltuja ainesosia, et altista itseäsi niin herkästi ruoka-aineallergioille tai sisäelinsairauksille.
Ruoka epäjumalana menee hilseeni yli. Minun puolestani jokainen saa syödä mitä lystää. Lihaa tai pupunruokaa, kun itse maksaa. Maailmassa on satoja miljoonia ihmisiä, jotka menevät vatsa tyhjänä nukkumaan
Lemmikkieläinten päästövero ei ota tulta, vaikka aloitteen mukaan koirien aiheuttamat kasvihuonepäästöt ovat kaksinkertaiset suurikokoiseen katumaasturiin verrattuna
Jos suomalainen ruoka muka on "puhtaampaa". niin miksi saksalaisten elinajanodote on meitä korkeampi?
Savikan ja pillikkeen siemenet antavat hienon aromin, jolloin väite luomun paremmasta mausta saa katetta. Jossainpäin leivän sekaan lisätään kuminaa parantamaan makua ja tätä luomuvilja ei tarvitse.
Kun toistat valhetta tai puolitotuutta riittävän pitkään, syöpyy se takaraivoon ikään kuin totuutena. Ja vaikka joku yrittäisi oikoa valheellista väittämää, jää oikaisu usein pienemmälle huomiolle tai sekoittuu aiempaan valheeseen aiheuttaen päänsisäistä hämmennystä.
Jotkut ihmiset haluavat yksinkertaisesti uskoa valheita eikä totuus heitä kiinnosta. Syynä on se, että isot valheet tarjoavat hyvän tarinan, jollaisia ihmiset janoavat.
Helsingissä nurmikoita ulosteillaan sottaavat ja ulkoilijoita suututtavat valkoposkihanhet aiheuttavat myös iloa. Turistien ahkerasti kuvaamia lintuja pidetään jopa yhtenä Helsingin nähtävyyksistä.Helsingin yliopiston Viikin koetilalla linnuista ei iloita. Tuhannet syysmuuton alla levähtävät linnut syövät oraalle nousseet syysviljapellot tyhjiksi. Uusien luomulajikkeiden arvokas tutkimus koetilalla päättyy siihen.