Sattumoisin juuri Kauppalehden kohdalla tuli mieleeni kymmenisen minuuttia sitten (se on välitetty sinne päin) selkeähkö sääntö, tässä viestini palstan moderaatorille:
Minusta muuten voisi olla hyvä sääntö, että ainoastaan he, jotka netissä esiintyvät omalla nimellään - ainoastaan he ovat oikeutettuja mainitsemaan jonkun toisen nimen - ellei ko. mainittu ole kansanedustaja ja siitä "ylöspäin".
Kyse oli siitä, että vastatakseni itseäni koskevaan väitteeseen, minun tulisi tulla ko. palstan jäseneksi. Enkä nyt heti ollut siitä innostunut.
Nyt tätä ei aseteta voimaan täällä, mutta voisiko samaa harkita? Vaikea sanoa, kun toistaiseksi täällä ollaan niin "ujoja" osallistumaan nimimerkilläkin!
On - ihan minusta, henkilökohtaisesti, joka olen koko "nettielämäni" omalla nimelläni
kaikkialla esiintynyt - vaikea ymmärtää sitä "ujoutta", että käytetään nimimerkkejä.
Mikä voisi estää esiintymästä omalla nimellä vaikka erään täällä paljon - ja muuallakin - keskustelleen nimimerkin esiintymästä ihan omalla nimellään? Se, että hän selkeästi vastustaa yhdistyksemme linjaa, ei pitäisi olla mikään syy? Sensuuria emme harjoita, nimelle emmekä nimimerkille.
Syitä voi tietysti olla, mutta ihmettelen silti, kun itse teen näin kuin teen, että olen aina vain minä. Jos en enempää en vähempääkään.
Tästä pohdinnasta huolimatta tällä keskustelupalstalla
kunnioitetaan itse kunkin tekemää ratkaisua asiassa,
täysin ja ehdottomasti. Tietoturva on edelleen 100%, sähköpostiosoitekin kysytään vain häirikköjen estämiseksi. Keskustelija
itse päättää, miten hän haluaa esittäytyä.
Edellä mainitut Kauppalehden säännöt
siis pätevät edelleen.