Author Topic: Keskustelupalstat sulkeutuvat  (Read 4224 times)

Heikki Jokipii

• Ylläpitäjä
    • View Profile
    • Email
Keskustelupalstat sulkeutuvat
« on: 23.11.08 - klo:08:59 »
Keskustelupalstat, joilla on tarkoitus keskustellla luomusta ja/tai gm-ruoasta, sulkeutuvat toinen toisensa jälkeen.

Ensin oli Finfoodillakin oma luomukeskustelunsa, joka kuitenkin sitten suljettiin. Oliko se sattumaa vai ei, mutta kohta sen jälkeen, kun olin kirjoittanut sinne pitkähkän kriitiikn.

Samoin kävi luomu.fi:n keskustelupalstalle, sitäkään ei enä ole.

Bioturvayhdistyksellä oli alunperin myös keskustelupalsta, ei ole enää. Nyt viimeinen hävinnyt kekustelupalsta on Biotuvayhdistyksen toisella sivustolla, "GMO-vapaa Suomi -kampanja". Sivuston uusimisen yhteydessä keskustelumahdollisuus on jätetty pois, sen korvaa pelkkä palautelaatikko.

Jotta olemme me nyt ainoa palsta, joka erityisesti tarjoaa ja ylläpitää vapaata nettikeskustelua näistä asioista? Löytyykö joku muu?

Heikki Jokipii

• Ylläpitäjä
    • View Profile
    • Email
Vs: Keskustelupalstat sulkeutuvat
« Reply #1 on: 23.11.08 - klo:11:56 »
Heti huomasin erehtyneeni, koska yhä vielä on olemassa

GM-foorumi keskustelupalstoineen. Jossa keskustelu käy kyllä aika "laiskaan" tahtiin. Mutta keskustelu jatkuu kyllä.

Mutta onko muita? Siis juuri tälle alueellle keskittyneitä keskustelupalstoja, toki näistä asioista keskustelaan yleisillä palstoilla, tiuhaankin.
« Last Edit: 23.11.08 - klo:12:01 by Heikki Jokipii »

Heikki Jokipii

• Ylläpitäjä
    • View Profile
    • Email
« Reply #2 on: 30.07.13 - klo:05:09 »
Onko nyt niin, että Vihreä Lankakin on sulkenut keskustelupalstansa, poistanut uutistensa kommentointimahdollisuuden?

He ovat siellä nyt pari kertaa muuttaneet systeemiä, uskollisesti olen noudattanut rekisteröitymisohjeita (hankin jopa Facebook-tunnuksen asiaa varten). Mutta kommentin lähettäminen ei vain onnistu.

Eikä se näytä onnistuvan muiltakaan, "Uusimmat keskustelut"  -osion uusimmat siellä ovat huhtikuulta.

PS. klo 7:

Erehdyin kaikessa tuossa edellä. Kyllä kommentit menevät lävitse, ja itsekin itse asiassa onnistuin rekisteröitymään, ja lähettämään kommentin.

Tai en ehkä täysin erehtynyt. Kommentit menevät tällaiselle tosi tylsälle pastalle, jossa kaikki puheenvuorot kaikista aiheista tulevat yhteen suureen "pötköön", jota tuskin kukaan jaksaa seurata ja lukea  ...

Vihreän Langan Bublaa -forum

... ja siten ne on tavallaan "siivottu pois" Vihreän Langan omaa uutisointia, "tunnelmaa" häiritsemästä.  Kommentit uutisiinhan näkyivät ennen suoraan ko. uutisen alla.

Eli lienee nyt niin, että niitä Vihreän Langan uutisia, jotka koskevat yhdistyksemme toimialaa (joita on muuten aika usein), on nyt tarkoituksenmukaisinta kommentoida ja kritisoida täällä.
« Last Edit: 30.07.13 - klo:05:56 by Heikki Jokipii »

Heikki Jokipii

• Ylläpitäjä
    • View Profile
    • Email
« Reply #3 on: 14.01.16 - klo:14:35 »

Annettuaan siihen - kuitenkin - välillä mahdollisuuden, nyt Vihreä Lanka ilmoitti:

Vihreän Langan keskustelut päättyvät

Perusteet ovat osin ymmärrettävätkin, mutta näin

a) kaikki kansa tavallaan pakotetaan Facebookiin ja
b) yhteys Vihreän Langan artikkeleihin myös katoaa ja
c) näin ne saavat siellä palstalla olla ikään kuin koskemattomina, kritisoimattomina

Kansainvälinen trendi tämä ei käsittääkseni ole. Maissa, joissa kommentoijia on jopa ylenpalttinen määtä, lehtien artikkeleissa silti yleensä tarjotaan kommenttimahdollisuus.

Yksi mahdollisuus pitää tuo Vihreän Langan keskustelu elävänä olisi ollut se, että alkuperäisen artikkelin kirjoittaja olisi vastannut kritiikkiin!

Mutta kritiikittä eivät Vihreän Langan artikkelit jatkossakaan jää. Joko Facebookissa tai muussa nk. "sosiaalisessa mediassa" tai sitten täällä vastalause sanotaan, kun siihen on syytä.
« Last Edit: 14.01.16 - klo:14:41 by Heikki Jokipii »

Heikki Jokipii

• Ylläpitäjä
    • View Profile
    • Email
« Reply #4 on: 24.06.16 - klo:18:09 »
Kaksi kertaa olen nyt yrittänyt - aivan korrektilla puheenvuorolla - kommentoida tätä Kansan Uutisten juttua:

Kiina aikoo vähentää lihansyönnin puoleen

Molemmilla kerroilla asia näytti tietoteknisesti onnistuneen. Puheenvuoroani siellä ei nyt kuitenkaan näy?

Keskusteluohjeista en kuitenkaan löytänyt mitään sääntöä, jota olisin rikkonut? No, siellä oli myös paulautelaatikko. josta voi kysyä. Niinpä kysyin.

Epäilemättä olen pottuilut KU:n (ja sen julkaisemien IPS:n uutisten) linjaa vastaan jo vuosia. Mutta lieneekö tällainen menettely kuitenkaan oikein korrekti tällaista hankalaakaan tyyppiä vastaan?

Ainoa sääntö, jonka suhteen saattaisin olla - pitkässä juoksussa - rikkonut, oli tämä:

Älä toistele samoja asioita.

Mutta minkäs teet, jos KU itse - samoin pitkässä juoksussa - jatkaa linjaansa. Ja itse - toistelee samoja asioita. Eikä koskaan ole vaivautunut vastaamaan kritiikkiini. millään tavalla. (Itse tuossa keskustelussa en luonnollisestikaan kyennyt samoja asioita toistelemaan, jos en ensimmäistäkään puheenvuoroa sinne saanut!)

Ihan tekniseen virheeseen tässä ei voine vedota, kun siellä kuitenkin ovat nämä pidäkkeettomästi hyväksyvät lausunnot:

Petri Sakkinen ·
Edelläkävijämaa!
Tykkää · Vastaa · 22. kesäkuuta 2016 8:42

Tuula Lahtinen
Joo, hyvä on!
Tykkää · Vastaa · 22. kesäkuuta 2016 21:08

Sonja Jarmas ·
Hienoa, vielä kun länsimaatkin seurais perässä! :)
Tykkää · Vastaa · 23. kesäkuuta 2016 11:35
« Last Edit: 24.06.16 - klo:18:52 by Heikki Jokipii »