Author Topic: Samanlainen annos!  (Read 3053 times)

Heikki Jokipii

• Ylläpitäjä
    • View Profile
    • Email
Samanlainen annos!
« on: 17.09.12 - klo:17:44 »

Tämä on hyvä uudistus:

McDonald´s laittaa kalorit näkyviin

Nyt tuon uutisen mukaan ...

Alle puolet vastaajista tiesi sen, kuinka monta kaloria he kuluttavat päivässä.

... mutta minäpä tiedän: teen kevyttä työtä, mutta olen sen verran ison kokoinen, että se on ainakin 2000 (kilo)kaloria.

Niinpä kun voin nyt jatkossa lukea,  että Big Macissa on 550 kaloria ja keskikokoisessa ranskanperuna-annoksessa 380 kaloria, ja kun se tekee vasta 930 kaloria - niin tilaanpa toisen samanlaisen annoksen!

Ja varmuuden vuoksi vielä jätski (150 kcal) päälle. Sitten se on 2010 kcal, jotta varmasti riittää.

Heikki Jokipii

• Ylläpitäjä
    • View Profile
    • Email
Vs: Samanlainen annos!
« Reply #1 on: 29.11.14 - klo:06:26 »
Hesarin mukaan nyt puuhataan lakia, että kaikissa ravintola-annoksissa olisi kalorit kerrottava.

Odotan tätä tietysti innolla.

Ja tulen olemaan ensimmäisiä, jotka vaativat keittiöstä paremman, kelvollisen annoksen:

"Noilla kaloreilla tämä on raavaan miehen pilkkaamista. Minä tulin tänne syömään!"
« Last Edit: 29.11.14 - klo:06:31 by Heikki Jokipii »

Heikki Jokipii

• Ylläpitäjä
    • View Profile
    • Email
Vs: Samanlainen annos!
« Reply #2 on: 03.11.15 - klo:11:02 »
Minun kaltaisiani saattoi olla New Yorkissakin. Siellä oli kokeiltu pakollisia kalorimäärän merkintöjä kaikissa pikaruokaloissa:

http://junkscience.com/2015/11/food-nanny-fail-calorie-counts-on-menus-dont-work/

Tulos oli ollut, että syödyt kalorimäärät pysyivät samoina. Jos siis joku merkintöjen pohjalta olikin ottanut pienemmän annoksen, noin yhtä suuri osa, eli meikäläiset, oli heti luvusta nähnyt, että eihän tuo minulle riitä, otetaan isompi tai kaksi tuollaista!