Demokraatti-lehdessä oli eilen sivun artikkeli erilaista ympäristömerkeistä tuotteissa. Mukana olivat myös luomumerkit, EU:n ja Suomen. Otsikolla "Ystävällisyyden merkkejä" kirjoitettiin:
Merkkien avulla kuluttajan on helpompi valita vähemmän ympäristöä kuormittava ja tuhoava versio erilaisista palveluista ja tuotteista.
Oikeastaan siis kuluttajat näillä merkeillä vapautetaan "oikeudesta tietää"!
Merkki edellä aiotaan mennä tässä
uudessa kampanjassakin.
Kampanjan toteuttaa Pro Luomu ry, joka on valinnut kumppanikseen mainostoimisto RYHMÄ Creative Agencyn.
”Olemme halunneet tuoda luomun lähelle kuluttajaa ja unohtaneet romanttiset maalaismaisemat. Luomu on merkkituote muiden merkkituotteiden joukossa, mutta erityisen hyvä sellainen. Valintojen ja vaihtoehtojen viidakossa luomu on helppo tunnistaa EU:n luomumerkistä”, kuvailee RYHMÄ Creative Agencyn toimitusjohtaja Pertti Pällijeff.
Millaisella tyylillä se aiotaan toteuttaa, selviää
kampanjasivustolta. Vielä ei enempää kommentteja, mutta kampanja on pitkä ja massiivinen, joten keritään kyllä vielä.
Erikseen voidaan ihmetellä, onko tuo EU:n luomumerkin korostaminen ollut jonkinlainen ehto EU-tuen saamiseksi tuolle kampanjalle?