Hesari halusi tuoda mainitun uutisen (osittaisena) myös nettiin, voisiko sanoa, perinteisellä otsikolla
Luomuruoka maistuu suomalaisille Tästä nettiuutisesta ei ole edes laskettavissa, miten se luomuruoka maistuu juuri ja vain tuolla 16 eurolla vuodessa.
(Tällä logiikalla
saa minkä tahansa ”maistumaan suomalaisille”. Jos katsoo vaikka huumetilastoja Suomessa, usea on kokeillut, osa enemmän, mutta vain pieni vähemmistä käyttää merkittävässä määrin, ja kokonaisuutena käyttö on aika
vähäistä. Mutta tutkimusten luvuilla ja luomutiedotuksen tyylillä voitaisiin
yhtä hyvin perustein sanoa, että ”Huumeet maistuvat suomalaisille”!)
***
Kaksi muutakin outoa piilomainontatapausta ilmeni
netissä noin saman vuorokauden aikana.
KEPA ja sen Kumppani-lehti ei ole pitkään aikaan mainostanut luomua, mutta nyt sen teki:
Kelpo kapine: MunaKuten itse voitte huomata, asialla ei ole
mitään tekemistä kehitysyhteistyön kanssa, se on puhdas luomumainos. Ilmainen.
Vihreä Lanka taas kertoi:
Daily Mail: Kuninkaallisilla hääillallisilla tarjotaan luomuaTällainen snobismi – ja taustalla vielä ehkä isä-Charlesin ahneus, hänhän saa tästä omalle isolle luomufirmalleen ehkä mainosta – on Vihreiden mielestä hyvä perustelu luomulle? Hyvä
mainos se saattaa olla, kun tiedämme, miten tämän kuninkaallisten ihailusairaus Suomessakin on epideemistä.