Author Topic: Yleinen nk. vihreän aatteen kehnous  (Read 4748 times)

Heikki Jokipii

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Posts: 25152
    • View Profile
    • Email
Yleinen nk. vihreän aatteen kehnous
« on: 13.09.11 - klo:21:13 »

Otan esille asian täällä, koska meillä ei yhdistyksenä ole kantaa kaikkiin asioihin, tässä yhteydessä!. (Eli tämä on siis ihan minun henkilökohtainen puheenvuoroni!)

Mutta itse henkilökohtaisesti olen vakuuttunut siitä, että vihreässä aatteessa - joka valitettavasti on jopa päässyt "soluttautumaan" muihinkin puolueisiin kuin Vihreään Liittioon - on nk. "valuvika".

Eli periaatteessa hyvä asia on - pilattu.

Näitä asioita olen esittänyt monessakin paikassa, mutta erityisesti jotain n. 10 vuotta (?) sitten aloitetulla saitilla

Violetti vastarinta

Keskeinen asia sielläkin sanottuna on - sanotaan se tässäkin - että vikana on se että sitoudutaan jänkkäpäisesti jonkun yksityiskohdan puolelle tai sitä vastaan.

Eli enemmän tai vähemmän uskonnon tapaan. Ei hyvä.

Täällä käsitelty vihreän liikkeen - ja sen valitettavasti muista puolueista mukaansa saama - luomun kannattajien joukko ei ole edes ainoa ongelma.

PS. Joku lukija saattaa epäillä tätä vihreän liikkeen uskonnonomaisuutta. Eräänlainen testi aisassa on se, kuinka monta kertaa kansanedustaja tms. vastaa krittiisiin kysymyksiin.

Tähän mennessä keskiarvio (luomua koskevissa kysymyskissä) on ehkä jotain noin 1,48!  :o
« Last Edit: 13.09.11 - klo:21:45 by Heikki Jokipii »

Matti Pekkarinen

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Posts: 499
  • Moi
    • View Profile
    • Masan Maaseutu
    • Email
Vs: Yleinen nk. vihreän aatteen kehnous
« Reply #1 on: 14.09.11 - klo:09:52 »
Surullista mutta totta. Vihreä päältä. Greenpeacen entinen johtajakin Patrick Moore myöntää tämän: http://yle.fi/mot/mb010304/kasikirjoitus.htm

Moore: One of the characteristics of the extreme environmental movement is they do not really like humans. They are anti-human, misanthropic in their approach. Humans are seen as a kind of cancer. There are too many of us. It would be better if there were less of us. So if millions starve in Africa, perhaps that´s a good thing. ....

Moore: ”Particularly the European society has gone soft, intellectually soft, and lost the passion for truth and reason in this world and in particular when it comes to these humanitarian issues”.

....

"Moore: ”I personally hope that this anti-GM campaign is the waterloo of Greenpeace, that finally people will see through these campaigns and these lies and the credibility will be lost. It has to happen at some time, otherwise we will be taken into a new dark age intellectually...
« Last Edit: 14.09.11 - klo:10:21 by Matti Pekkarinen »
Hyvin menee, mutta menköön.
http://mattipekkarinen.net