Olisiko nyt syytä vaatia selvitystä ainakin siitä, paljonko julkisia kanavia pitkin (sanotaan luomu.fi, Finfood jne). ohjataan julkisia, "veronmaksajien" rahoja luomun edistämiseen? Eli luomupropagandaan. Kyllä, voidaan käyttää vähemmän "latautuneita" sanoja, kuten "mainostaminen", "myynninedistäminen" ja jopa "valistus" tms. Vai olivatko ne neutraaleja nekään ...
Mutta asiaan.
Voisiko tällaista laskelmaa pyytää suoraan valtionvarainministeriöltä, sen sijaan että joutuisi pyytämään tiedon sieltä, tiedon täältä ja ynnäämään?
No, kysymällä VM:ltä se selvinnee.
Entä yksityinen puoli? Lieneekö liikesalaisuuden piirissä, paljollako se luomua mainostaa? Ja miten, missä ja mistä syystä, ja kenelle?
