Tuottava Maa Turvattu Luonto

Yleinen kategoria => Yleinen Keskustelualue => Topic started by: Matti Pekkarinen on 22.02.08 - klo:10:50

Title: HAJA-ASUTUKSEN JÄTEVEDENPUHDISTU
Post by: Matti Pekkarinen on 22.02.08 - klo:10:50
MT:ssä tänään: http://sahti.mtk.fi/ePaper_MT/products/MT-2008-02-22/articles/article_7_3.htm

”Suomeen on syntynyt ympäristöbyrokraattinen eliitti, joka voi vastuuttomasti puuttua toisen työntekoon ja elantoon. Jos näin jatkuu, niin kyllä me tässä uuden laman siementä kylvämme.”



Matti
Title: Vs: HAJA-ASUTUKSEN JÄTEVEDENPUHDISTU
Post by: Heikki Jokipii on 24.02.08 - klo:06:36
Tässä on koko ohjelman "Hyttysenpäästö Itämeressä" käsikirjoitus. (http://yle.fi/mot/mb080218/kasikirjoitus.htm) Asiaa!

Tämä yleinen "kemikaalikauhu" yhdistyneenä siihen, ettei sitten todellisia hyötyjä ja kustannuksia lasketa, on niin tämän hölmöilyn kuin luomuviljelyn suosimisen taustalla.

Ohjelmassa kyseenalaistetaan lisäksi Helsingin Vuosaaren satama-alueen tribyylitinan puhdistusoperaatio. Vastaava tapaus Helsingissä oli Myllypurossa jokunen vuosi sitten, jossa oltiin niin varmoja siitä, että entisen kaatopaikan päälle rakennetuissa taloissa olevat ovat hengenvaarassa, että hajotettiin maan tasalle iso joukko taloja - malttamatta odottaa asukkaiden terveystutkimuksen valmistumista. Kustannukset kymmeniä miljoonia. Olikin "hyvä" toimia nopeasti - olisi ollut vaikeampi perustella asiaa sitten, kun terveystutkimuksessa ei näkynyt mitään haittoja ...